Fred säger.

KATASTROF!!

Min hatt är tyvärr färdig nu och måste erkänna att det är förmodligen det fulaste jag skådat.
Den är så ful att jag inte ens vill befinna mig i samma lägenhet. Det är 4 dagar kvar till deadline och jag började sy idag så lite stress infann sig under mitt sypass, det började ganska bra med att jag fick ihop sidorna och toppen av hatten. Men sen började allt spåra ur. Symaskinen var inte alls på humör och den tuggade sönder tyget och betedde sig mycket illa. Höll säkert på en timme med att försöka få igång underspolen utan resultat. Som tur är kommer min Mor på besök imorgon och jag har höga förväntningar på att hon kan fixa till den eller åtminstone konstatera att det är maskinen det är fel på och inte han som kör den.

Som jag skrev tidigare har jag haft ett mycket pressat schema den sista veckan och har helt enkelt inte haft tid över att sitta och sy. Detta uppdrag är kanske inte helt misslyckat men jag hade ju lite högre förväntningar på hur min hatt skulle se ut.
Bara att ta nya tag till nästa uppdrag och glädjas över att det verkar gå bra för vår vän Albin.

Nu ska jag gå över till grannen och fråga om han kan gömma min hatt så jag aldrig hittar den igen.

Ha en fortsatt trevlig kväll/ Fred


Kommentarer
Postat av: Lumpan

Du borde väl kunna klämma in Gunslinger i dina grejer. Förstå vilken raritet om du syr en Gunslinger hatt.

2008-09-22 @ 21:24:05
URL: http://vivaladan.blogg.se/
Postat av: MammaNeta

Lugn och fin...jag kommer ikväll, så då ser vi över dina problem. Allt går att lösa, och ta in hatten från grannen!

2008-09-23 @ 10:51:01
Postat av: hemlig beundrare

Men slipsen då, hur går det med den?

2008-09-23 @ 11:56:54
Postat av: Anette

Ojojoj, vilken spänning...hur ska det gå med detta uppdrag egentligen! ;)

2008-09-23 @ 23:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0