Albins förkläde!



Klicka på bilderna för större storlek

Äntligen färdig! Jag är faktiskt jättenöjd, trots mindre skavanker. Gubben på förklädet kanske kräver en förklaring? Det är författaren Leo Tolstoy som skrev boken Anna Karenina och Krig & Fred (passande!) Han föddes den 9 september för exakt 180 år sedan, så med detta förkläde firar vi hans födelsedag!

Mitt förkläde är sytt i ett vitt kraftigt bomullstyg. Midjebandet är ett grönt lakanstyg. Jag rekommenderar inte att använda lakanstyg till ett förkläde! Det är alldeles för tunt så det vill gärna vrida på sig till löjliga snören. Broderiet är som tidigare nämnts sytt på maskin efter en blyertsskiss.

Hej då så länge!

PS. Om någon museeintendent läser detta så donerar jag gärna mitt förkläde till litteraturhistorien. DS.

Kommentarer
Postat av: Fred

Är grymt stolt att dela denna blogg med dig Albin!

Du har lyckats göra ett fantstiskt fint förkläde. Nu satte du alla broderitanter på plats.Mycket bra jobbat!

2008-09-09 @ 20:12:03
Postat av: Ove

Snyggt jobbat Albin. Imponerande sömnad och snygg gubbe.

Till er båda vill jag utbringa ett:

Haute couture!







2008-09-09 @ 21:59:30
Postat av: Hanna

Sjukt snyggt broderi Albin, jag tror att du just har startat en helt ny gren inom sömnad. Fribroderi eller konstsöm kanske det kan heta!? Om hundra år sitter tusentals människor världen över och broderar ditt porträtt...

2008-09-10 @ 12:17:12
Postat av: Mamman

Jättefint!

Julklapp??

Det här trodde jag inte när du sydde fast en ärm tillsammans med en sidsöm...längesen nu!

Åh, vad skönt att det var Tolstoj och inte Hugh Grant (jag såg av en händelse att även han Hugh föddes den 9 sept)

Keep up the good work,båda två!

2008-09-10 @ 14:22:44
Postat av: Lina

Det var ett väldigt fint förkläde Albin! Ser med spänning fram emot nästa projekt..

2008-09-10 @ 16:54:49
Postat av: Viktor

Helt klart imponerande! Jag har känt dig i 23 år och du fortsätter överraska mig, jag är stolt, väldigt stolt.

2008-09-10 @ 22:28:44
Postat av: Martina

Tror aldrig jag har sett ett så fint broderi på ett förkläde förut! Så där skulle jag också vilja kunna göra!

2008-09-19 @ 22:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0