Fred säger.

God eftermiddag alla bloggläsare!

Imorse vaknade jag tidigt och satte genast igång med operation symaskin, skruvade bort alla skruvar jag kunde hitta och rengjorde alla lösa och fasta delar. Jag smörjde in alla rörliga delar med olja och satte i en helt ny nål. Det var inte lika lätt att få tillbaks alla delar kan jag lova, men till slut lyckades jag få ihop min nyrenoverade vapendragare. Efter min operation bad jag en liten bön om att den skulle fungera felfritt och till min STORA förvåning lyckades jag sy i en hel timme utan att den krånglade. Tydligen behöver även symaskiner lite omvårdnad och kärlek. Känns som att vi hittat tillbaka till varandra!

Nu är en av kroppsdelarna till mitt mästerverk färdig, men jag har några kvar. Vi får snart besök så jag ska pausa lite med uppdraget. Får se om jag hinner sy något mer i eftermiddag men jag känner att just nu har jag allt under kontroll och ligger bra till tidsmässigt.

Tanken var att publicera några bilder men jag kan inte hitta kabeln till kameran.

Trevlig helg kamrater /Fred

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0