Fred presenterar.

BEWARE OF THE LOBSTER!!!
 
Detta gott folk är förhoppningsvis världens största tyg-hummer. Den är stoppad med ganska exakt 3 Kg vadd och är 138 cm lång och 130 cm bred med klorna utfällda. Jag spräckte ju budgeten med ca 200:-och det var mestadels på grund av att jag behövde så mycket vadd. Det vart ett dyrt mjukisdjur men absolut värt varenda krona, är mycket nöjd med mitt kräftdjur. Det är ett gosedjur man verkligen kan gosa med. Har ingen aning om vad tyget jag använt kallas för, det är rött (om någon mer än mig är färgblind) och är lite "luddigt" på ena sidan. Var ganska svårt och sy i det. Jag började med att rita upp alla kroppsdelar på ihoptejpade pappersark och sen klippte jag ut tyget efter mina mönster. Alla ben, klor och spröt är sydda för hand har även fixat till huvudet med enbart nål och tråd. Om någon annan är sugen på att sy en egen livspartner så har jag mina mönster till salu för högstbjudande.
Nu ska jag och Hummer gå på bio.
 
Ha det bra allesammans/ Fred 
Förlåt för den dåliga kvaliten på bilderna men vi har ingen kamera för tillfället.

       


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jäklar vad cool! Im impressed :)

2008-10-15 @ 19:20:09
Postat av: Albin

Kan bara säga detsamma! Inte illa, den är ju enorm! Välsydd ser den ut att vara också.

2008-10-15 @ 19:21:40
Postat av: annbritt

Oj,oj,oj! Nu blev jag verkligen impronerad! obs, en mycket ung man, vars namn börjar på v har myntat uttrycket. Jag beundrar er kreativitet.

2008-10-15 @ 19:58:21
Postat av: MammaNeta

Ni har ju gjort ett helt otroligt jobb, båda två. Vilka fantastiska skapelser. Jag kan bara hålla med Amanda "I´m impressed"!!!

2008-10-15 @ 22:54:36
Postat av: Nålis

Aldrig hade jag trott att man skulle längta efter att gosa med en jättehummer - men jag vill KELA! Den hade riktigt skön stajl. Perfekt att dessutom kunna ha den som kompband på gitarr.

2008-10-17 @ 20:44:01
Postat av: Nålis

Aldrig hade jag trott att man skulle längta efter att gosa med en jättehummer - men jag vill KELA! Den hade riktigt skön stajl. Perfekt att dessutom kunna ha den som kompband på gitarr.

2008-10-17 @ 21:01:22
Postat av: malin

haha vilken fin!

2008-10-20 @ 11:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0