Fred visar masken.

Godkväll kamrater.


Här har ni bilder på min halloweenmask! Jag har valt att sy en mask som går i ondskans tecken. Först tänkte jag sy en mask för en ny medlem i bandet KISS istället gjorde jag en dödare inspirerad av Jack Skellington och Japansk skräck film.


Jag har använt ett vitt stretchtyg sen har jag målat med svart och vit tygfärg som ska hålla för tvätt. Peruken köpte jag för ett år sen när jag var utklädd till Hank von hell, så jag slapp köpa en för detta ändamål. Detta uppdrag var nog det lättaste hittills men men det beror nog mestadels på att jag inte har gjort en speciellt avancerad skapelse. Det svåraste var att få till formen på masken men jag är nöjd med slutresultatet. Jag har gjort det mesta för hand, är glad så länge jag slipper använda min dåliga maskin.


Albin, vilken fin mask! Du kanske borde ha den på dig hela tiden? Skämt åsido, jag blir alltid lika imponerad av din kreativitet och dina sykunskaper. Dina poser på bilderna är också fantastiska. :-)


Tack för ikväll och kom gärna med förslag till nästa uppdrag. Ps, jag garanterar att inga humrar kom till skada under fotograferingen.


 
  

Kommentarer
Postat av: Amanda

Lova att aldrig nånsin ha på dig masken i närheten av mig, den var otäck :(

2008-11-09 @ 19:57:46
Postat av: Amanda

Förslag till nästa uppdrag: Rymddräkt (se de tighta, glittrande spandexdräkterna från hål i väggen som inspiration). Något rymdigt och alienaktig vore kul!

2008-11-09 @ 20:04:38
Postat av: Nålis

Usch, den var ju skitäcklig!! Så jag antar att du lyckats mycket väl med ditt mål. Jag är rädd. :(

2008-11-09 @ 22:06:08
Postat av: MammaNeta

Hualigen! Vilken skapelse, men du har verkligen lyckats med temat. Albin har oxå gjort en suverän mask.

2008-11-11 @ 08:16:53
Postat av: martim

coola masker! svårt att säga vem som vinner. Men peruken var ju en otroligt cool detalj.



nu till nästa. jag tycker ni ska sy kalsonger/boxers för att utvidga er förmåga lite. såklart med någon intressant detalj som vanligt. kanske vadderat, eller varför inte maxistorlek med fickor.. Ni har ju bara gjort en massa showigt material. Nu borde ni satsa på lite mer subtila saker i mindre skala.

2008-11-13 @ 23:18:22
URL: http://www.martim.se/blog
Postat av: amanda

Din stora supporterklubb har kommit på ännu ett uppdrag åt er :) Sy en fin negligé till eran vardera flickvän, eller något annat fint nattplagg!

2008-11-15 @ 18:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0