Fred säger.

Nu har jag tagit mig igenom mitt första sypass och jag vill faktiskt påstå att det gick över förväntan. Förutom att jag nålade alldeles för tätt och hade stora problem med att trä tråden i rätt banor så gick det som en logdans.

Började med att rita upp en skiss på baksidan av tyget  (med en tygkrita) över hur jag skulle klippa ut själva förklädet sen plockade jag fram Svedalas kanske slöaste sax och mer eller mindre slet ut mitt stycke. Efter det vek jag in kanten runt om och nålade fast. Kopplade in min/våran symaskin och körde några teststygn på en gammal t-shirt för att sedan ge mig på det riktiga tyget. I början gick det lite halvsakta och jag stannade framför varje nål för att försiktigt plocka bort den utan att fastna med fingret i symaskinen, men efter ett tag så kunde jag konstant köra min maskin allt eftersom jag plockade bort nålarna i farten.

Jag sydde alla kanter med vanliga stygn (?) men har nu stannat upp för att ta reda på om man behöver sicksacka den lite fransiga kanten. Är det nån som förstår vad jag menar och har ett bra svar så hör gärna av dig.

I väntan på mer info angående den fransiga kanten och en lägesrapport från Albin så tänkte jag hitta på något annat att sysselsätta mig med, kanske kolla på någon syfilm om sådana finns :)

Over and out /Fred


Skickar med en grynig bild på mitt maskineri.

Kommentarer
Postat av: Anonym

för mycket fritid...

2008-08-26 @ 22:48:46
Postat av: malin

sicksacka innan du syr raksöm, det blir lite lättare då. eller så kan man vika två gånger, alltså gömma den fransiga kanten.

2008-08-30 @ 12:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0