Albin presenterar: Halloweenmask



Äntligen färdig med masken. Idag har jag sytt korsstygn och därmed gjort klart den sista detaljen på min mask - en tuff och skrämmande dödskalle på kinden. Jag har också testat maskens skrämselfaktor på Sigrid 1,10 år gammal. Den har ett skrämselvärde på 7,2 av 10. Ganska bra med andra ord.

Masken är gjord i ett silverglittrande tretchtyg i två delar och näsan likaså. Näsan är fylld med vadd och uppskattningsvis 18cm lång. Det gick ganska snabbt och lätt att göra den så vid tillfälle ska jag tillverka en likadan mask åt Maja, så att vi kan skrämmas tillsammans.

Blir spännande att se ditt arbete Fred!

Tack och hej för denna gång!

Kommentarer
Postat av: Anette

Ojoj, vilka läskiga masker! Båda två blev ju riktigt bra (som vanligt). Den där korsstygns-broderade dödskallen blev ju som en frän sy-detalj oxå :)

2008-11-10 @ 17:29:40
Postat av: Viktor

Snyggt! Det var riktigt bra båda två. Jag gillar att du körde med som en förvrängd balmask grej med fräsiga broderier ;).

2008-11-10 @ 22:33:08
Postat av: Ingrid

Hemsk och snygg!!

Härligt med lite korsstygn till slut!

Men har du verkligen skrämt Sigrid? Passa dig, jag kommer snart...

2008-11-10 @ 22:47:31
Postat av: ove

Ni har gått från Skräddarämnen till Skräckmästare. Skrämmer både bloggläsare och små barn. Sådana som ni borde sys in!



/Ove

2008-11-12 @ 19:31:06
Postat av: Mamman

Har inte kollat förrän nu, men vilka skapelser!

Håller med Ingrid; man skrämmer inte små barn Albin.

Nästa projekt blir;En julbonad, klar, fix o färdig till 1:a advent.

2008-11-15 @ 18:20:11
Postat av: Lisa

Scary!! Spana in dubbelbloggen och ge tips på vad vi kan göra bättre, både inom design och innehåll! :) Tackar för all hjälp.

2008-11-15 @ 18:27:07
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0