Fred säger.

Först och främst vill jag önska alla våra läsare välkomna, om vi har några?
Kan informera er om att jag idag har införskaffat tyg. Kan hända att jag köpt jeanstyg??
Jag ville inte fråga om tyget jag köpte var ett bra alternativ till att sy ett förkläde av, jag tog det jag tyckte var snyggt.
Var dock lite pinsamt när jag frågade om dom sålde sånna där små spolar som sitter uppe på symaskinen och hon i kassan undrade om jag inte menar underspolar som sitter nere på symaskinen.
Men det är ju därför vi startat denna blogg så jag ger mig själv 1 poäng i sy-kunskap.
Känns som att både jag och Albin kommer stöta på fler "missförstånd" under denna resa.
Men en vacker dag ska jag vara den som står på andra sidan kassan i syaffären och svarar "du menar inte...?".

Det är nu ca 21 timmar tills vårt första uppdrag drar igång.
Jag är både nervös och grymt laddad.
Tror och hoppas att jag har allt som behövs för att starta imorgon kl 1900.
Tyg, nålar, tråd o.s.v.
Förmodligen har jag glömt nått viktigt man behöver. Men då vet jag det till nästa gång.

Detta är en blogg för 2 killar som inte kan sy och alla kommentarer uppskattas.
Kanske har ni några tips, frågor eller funderingar om vilket tyg man ska välja?
Tveka inte att höra av er.

Nu är det dags att ladda.
Som avslutning vill jag önska Albin lycka till med vårt första uppdrag!
Publicerar även en liten skiss om vad som kommer presenteras den 9:e september 2008.

God kväll/Fred


Kommentarer
Postat av: Anders

Jag tycker att du borde välja typ vaxdukstyg eller galon. Då är det bara att torka av kladdet ju!

2008-08-26 @ 11:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0