Albin säger

Jag har hörsammat folkets röst! Det verkar som att broderi vinner omröstningen... Först fick jag lite panik eftersom jag trodde att broderi endast var korstygn, och korsstygn är väldigt svårt. Men...

Broderi är ett hantverk, en textil teknik, där man med tråd eller garn syr på tyg eller annat mjukt material med hjälp av en nål på ett annat material. Syftet med broderi är rent dekorativt; man vill göra tyget vackrare. Broderi är ett tidskrävande hantverk som kräver mycket erfarenhet. (??!) Traditionellt har broderi i första hand syftat till att dekorera vardagliga föremål som möbler och kläder även om broderi också förekommit som fri konst i form av broderade tapeter och textil konst i många skiftande former. (Wikipedia)

Fri konst är lite mer min grej än korsstyg på stramalj (kanske nästa gång Ingrid). Så nu ikväll har jag freestylat lite med min maskin! Man vet aldrig hur det kan sluta! MISSA INTE VÅR DEADLINE TISDAG DEN NIONDE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0