Albin säger.

Hej!

Jag är lite seg i starten denna omgång, men imorgonkväll och lördagförmiddag ska jag jobba järnet för då är jag ensam i huset. Än så länge är mina idéer endast i mitt huvud.

När det gäller tygmålning Fred, så ska du använda riktig textilfärg (som håller i tvätten) som finns i alla hobbybutiker. Jag brukar klippa ut mönstret/texten i papper och sedan "dutta" ut färgen på tyget med en svamp, pensel eller liknande. Färgen fixeras sedan när man stryker med strykjärn. Det finns två olika sorter: En "målningsfärg" som är lite lösare och en"tryckfärg" som är en lite tjockare massa. Den första är bättre om man ska måla med pensel, den andra är bättre för tryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0