Fred säger

Första motgången.

Det var bara en tidsfråga innan jag skulle stöta på första problemet och idag inträffade det kl 18.54.
Hade klippt ut bandet som håller kvar förklädet runt halsen och sydde ihop det med dom fina sidorna vända mot varandra sen tänkte jag vända bandet ut och in så den fina sidan blir synlig. När allt var sytt insåg jag att bandet var alledes för långt och trångt för att det skulle kunna genomföras. Men inte hänger jag läpp för det, antingen får jag tråckla (?) upp allt och lösa det på annat sätt eller göra bandet bredare. Funderar även på att skicka ner det till Albin så kan han använda det som ett felvänt pannband.

Har en liten ide om att fästa kardborreband på ena sidan av förklädet och bandet, då kan man ju ställa in så det passar sin egna kropp. Kanske är det någon av våra läsare som i framtiden vill låna mitt förkläde, vore ju då trevligt om det passar även fast man har bredare hals än vad jag har. Någon som vet om kardborrebandet orkar hålla emot vikten av förklädet? Den som först svarar får först låna.

Nu tänkte jag sätta mig ner och skissa lite på mina hemliga detaljer.

Ha en trevlig kväll/ Fred

Hoppas det går bra för dig Albin, skickar med en bild på ditt nya pannband!


Kommentarer
Postat av: Erik

Ha ha shit vilken skön blogg!!

2008-08-27 @ 20:12:42
Postat av: Mamma Neta

Jag ser ju fram emot ett mjukt paket till jul :-)

Ni verkar ju ha hyfsat koll på läget, så det blir nog ett förkläde till slut.

2008-08-28 @ 15:37:01
Postat av: juliette

tråckla, du kanske menar sprätta? :) (tråckla är när du syr stora stygn för att hålla ihop ett tyg, i stället för att nåla). Men ett felvänt pannband är ju aldrig fel.

2008-08-31 @ 18:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0